Școala „Ștefan Bârsănescu” Iași, România

twin2
Fondatori: Daniela Corzuol (Italien) und Aneta Rylska (Poland)
Membri: Simona Trofin (Rumänien), Erika Janko, Katerina Jonceska, Katarzyna Slusarz, Marijana Mikulandra
Der Mensch in der Natu / Omul in natură
Proiect eTwinning
Anul școlar 2013 – 2014
Jurnal

Etapa 1

Îndrumați de doamna profesoară Simona Trofin, elevii claselor a 8-a A și a 8-a B de la școala Ștefan Bârsănescu din Iași au participat in cadrul proiectului „Der Mensch in der Natur”. Puși față în față cu prima etapă a proiectului, elevii au fost entuziasmați și plini de idei care de care mai colorate și mai pline de creativitate. Îndrumați de doamna profesoară, toți au realizat lucrări excepționale, vesele și pline de culori ce încantau vederea oricui. Elevii au ilustrat cu ajutorul creioanelor magice și a zeci de perechi de mâini iscusite, fructele și legumele în cele mai neașteptate ipostaze. Spre final, cu toții și-au împărtășit experiențele în trei ședințe de grup, unde fiecare desen alături de artistul său a fost fotografiat, desenele și pozele fiind mai apoi asamblate într-un scurt video îmbogățit cu efecte vizuale și sonore.
Ana Drobota, clasa a 8-a B

Etapa 2

Scopul celei de-a doua faze a fost realizarea unor exercitii structurale la tema „Obst und Gemüse“ („Fructe si legume“).
Ne-am reunit intr-o sedinta de brainstorming si am notat o multitudine de idei, pe care mai apoi le-am analizat si din care am pastrat pe cele mai interesante.
Grupele formate din elevi ai claselor a VIII-a A si B au realizat desene si forme diverse de exercitii: Domino, Kreuzworträtsel (Obst und Gemüse), „Verbinde, was zusammen gehört!”, Definitionen zu Obst und Gemüse, „Sortiere!“, Buchstabensalat.
Lucrarile au fost fotografiate si s-au realizat 6 powerpoint-uri pe care le-am afisat pe site-ul proiectului eTwinning si pe platforma online a scolii „St. Barsanescu”. (Domino, Bild_und_Wort, Kreuzwortraetsel Gemuese, Kreuzwortraetsel Obst Gemuese, Unterschiede, Verschiedenes, Der Mensch in der Natur 3 Phase Iasi Romania, Der Mensch in der Natur 4 Phase Iasi Romania )
Ana Drobota, clasa a 8-a B

Etapa 3

Scopul acestei faze a fost realizarea unor texte cu rimă la tema „Obst und Gemüse“ („Fructe și legume“).
Toți am lucrat cu dicționarul german de rime și am întocmit liste de cuvinte cautând pe internet. Fiecare dintre noi a încercat să fie cât mai creativ. Textele au fost prezentate pe parcursul mai multor ședințe de lucru pentru ca în final să fie alese prin vot doar șase dintre ele. Am realizat cu acestea și cu desene de-ale colegilor noștri un document powerpoint.
Ana Drobotă, clasa a VIII-a B

Etapa 4

Scopul acestei faze a fost adaptarea pe muzică a unui text propriu la tema „Obst und Gemüse“ („Fructe și legume“).
Toti participanții la proiect au căutat o melodie cu un ritm alert pe care s-o putem folosi pentru realizarea acestei ultime faze. Într-o ședință de lucru s-au ascultat toate melodiile propuse și ne-am hotărât asupra uneia dintre ele. Au urmat alți pași de lucru în care am compus versurile, am verificat potrivirea cât mai exactă a textului cu muzica și am realizat înregistrarea audio și documentul final cu imagini și sonor. Am hotărât să avem ca fundal al documentului powerpoint fotografii cu ‘maeștrii cântăreți‘.
La proiect au participat în total 44 de elevi din clasele a VIII-a A și B, și această experiență a fost unică pentru noi. Deși clasa a VIII-a a avut multe provocări, totuși ne-am angajat și în realizarea acestui proiect, pe care l-am privit ca fiind o activitate de ‘rămas bun‘, un ‘adio‘ spus vieții noastre de elevi în cadrul Școlii gimnaziale  „Șt. Bârsănescu”.
Ana Drobotă, clasa a VIII-a B